Teheran, eerste dag - Reisverslag uit Teheran, Iran van Tanja de Wit Gerard Tuin - WaarBenJij.nu Teheran, eerste dag - Reisverslag uit Teheran, Iran van Tanja de Wit Gerard Tuin - WaarBenJij.nu

Teheran, eerste dag

Door: Tanja en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Tanja de Wit

06 September 2015 | Iran, Teheran

Dag allemaal,
We hebben een hele voorspoedige reis gehad. In Teheran werden we opgewacht door de Iraanse gids en wachtten we op onze groepsgenoten die een paar uur later zouden landen. Omdat meteen gekd gewisseld moest worden en het vliegveld ver van het hotel was, lagen we pas na vijf uur 's nachts in bed en moesten we om 8 uur op omdat we ons visum moesten verlengen. We werden opgehaald en degene (via de reisagent) die ons begeleidde bleek niet te weten waar het visumbureau was. We zagen toen ook hoe verschrikkelijk groot Teheran is. Het vekeer is chaotisch, onbegrijpelijk dat er zo weinig aanrijdingen zijn. Veel wegen waar 80 km per uur gereden mag worden, 4 -5 banen daars door de stad, oversteken gaat van baan tot baan. Op het visumbureau bleek dat we pas kunnen verlengen als we door de ons toegestane dagen heen zijn. Het was een vergeefse reis. Wel keken we daar onze ogen uit, iedereen die daar iets te doen heeft, krijgt met een enorme papierwinkel te maken waar weer anderen een krabbel of stempel op mieten zetten, geld moet eerst bij een bank verderop gestort worden en met het stortingsbewijs kun je dan weer naar het volgende loket. Enerzijds lijkt het op onze jaren vijftig en het is ook verborgen werkeloosheid. We moeten over een paar weken weer een poging doen om het visum te verlengen. Al met al waren we er ruim een halve dag mee kwijt. Hopelijk gaat het de volgende keer in een kleinere plaats sneller.
Teheran is groot, stoffig en geen makkelijke stad om te snappen hoe 'het werkt' met metro, taxi e.d. Morgen gaan we weer verder naar het noorden.
Nu zien we Nederland - Turkije op t.v. En 'wij'' staan alweer met 2-0 achter, komt dat nog goed?
Veel liefs,
Tanja en Gerard

• 06 September 2015 - 22:56

Ton Roling:

Houd de moed erin!! De reisleiding lijkt wat onervaren!

Ton